Åsna mellan hötapparna

Nu har vi fyndad begagnat igen. En UNDERBAR soffa i gammaldags stil med mjuka former och som skriker: "Slappa framför TV:n, ät popcorn och somna utslagen efter jobbet i mig". Vi har också köpt en fåtölj som är som en stor famn att krypa upp i. Dessvärre måste vi nu bestämma vilket tyg vi skall klä dessa möbler i. Soffan är grön och fåtöljen gammelrosa. Vi tyckte kombinationen kanske var VÄL djärv...

Vi har fått med oss tygprover från tapetseraren, men det gjorde inte saken lättare. Vi har bläddrat fram och tillbaka och nu står valet mellan förnuft eller känsla. Grafitgrått (det är ju så lätt att matcha!!!) och budoarvinrött (det är ju så VI. Vulgo, vulgo, vulgo).

Mina kollegor, som inte har någon förståelse för vulgostil, var inte till någon hjälp. "Den där beige färgen vore väl fin". Ja, jo, fast inte så kul och inte så bra med tanke på hundens smutsiga tassar. "Den där klarröda är fin". Jo, fast lite huvudvärksframkallande på sikt och dubbelt så svårmatchad som den vinröda.

Åh, dessa lyxproblem. Jag tror det blir den vinröda ändå. Det handlar ändå bara om ett tyg, inget livsavgörande. Fast tapetserargubben sade att den kommer att hålla i 55 år och 2 månader, så lite noga får man kanske vara ändå... Åh, vem skall jag välja? Iceman eller Maverick?

Kommentarer
Postat av: Sissi

Skitlätt. Iceman och vinrött. Alltid.

2007-01-15 @ 18:55:10
URL: http://sissi.blogg.se/
Postat av: SoP

Vinrött är nog ungefär det gubbigaste jag vet näst tantmarinblått- min soffa är grafitgrå-i stort sett svart.Men jag har så mycket saker så jag behöver färglösa möbler.

2007-01-22 @ 20:08:40
URL: http://sisterofpain.blogg.se
Postat av: Gudrun

SoP
Höhöhö. Min nuvarande soffa är "tantmarinblå" :-D Jag vet sedan gammalt att min inredningssmak inte direkt platsar i Sköna Hem, men min sambo är ungefär lika trendokänslig som jag, så det funkar för oss.
Det värsta jag vet är hem man kommer in i och tror att man kommit till ett hotell. Ingen bor där på riktigt.

2007-01-24 @ 15:41:20
Postat av: F(ilur)

Om sambon är lika trendokänslig som jag så kan du väl tipsa honom om denna site? Kolla under gallerierna för det sätter garanterat fart på habegäret och ombggnationsplanerna med tillhörande inredningsbehov.

Det värsta av allt är att det verkar vara att alla är så perfekta Timellare och gör det själv. Eller så är de helt enkelt ambitösa med gott om tid för sitt intresse.

http://www.minhembio.com/galleri

2007-01-24 @ 20:41:51
Postat av: Gudrun

F(ilur)
Helt klart för mycket tid... Jag har iofs lekt med tanken att när projektorerna börjar komma ner i pris så skall vi ha en så'n och duk eller vitmålad vägg. TV-apparater är fula.

2007-01-26 @ 16:02:18
Postat av: F(ilur)

G

Hmm...

Jag vet om det där med TV apparater, de är stora och tar plats i ett rum. Bättre att hänga upp dem på väggen och evt taket. Jag är vän av ytor :)

Det där med stor platt tv sätter sina spår ändå, jag var hemma hos en kompis ikväll o kollade på hans nya 42" plasma. Imponerande stor sak men det blir inte bättre än så att signalen måste vara bra också. Man ser bara att TV-bilden får större grynighet än med än vanlig tv.

Men det skall ju sägas att han visade en DVD film, den upplösningen var bättre på hans 42" än vad jag någonsin kommer att få. Och när nu HD TV kommer att slå igenom, då ligger jag i lä men frågan är väl hur länge det dröjer.


Vinförrådet är förresten välfyllt, jag vann två pavor till idag på vinlotteriet :-)

Vinförrådet behöver konsumeras innan det förfars och jag behöver hjälp med det. Antar du utmaningen? Annars för jag väl ge pappsen en rejäl födelsedagspresent. :-)

2007-01-26 @ 22:40:49
Postat av: Gudrun

Vin! Sade någon vin? Det är klart att jag gärna hjälper dig. Jag har förstått att S inte är till någon större hjälp i vinfrågan. Just say when!

2007-01-27 @ 09:50:10
Postat av: SoP

Urs ja- man kommer hem till någon o personen känns som ett blankt papper för man ser noll som kan visa lite på vad för människa det är- jag är otrendig jag med. o fyrkantig märkte jag så jag köpte en rund matta! en gråsvart--o_o

2007-02-09 @ 23:21:27
URL: http://sisterofpain.blogg.se
Postat av: stenfaste

Om du vill veta lite mera om tanter 65+ så gå in på stenfastes expressenblogg om hjälp. Han och du förstår nog varandra !

2007-04-30 @ 20:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0