Fram med saftglasen och måttbandet!

Hur orkar människor i vuxen ålder hålla på med millimeterrättvisa. På jobbet har vi ett vinlotteri för att förhöja vardagen lite. En av mina kollegor, vi kan kalla honom Hans, föreslog att jag och en kvinna vi kan kalla Maria, skulle ingå en pakt att om någon av oss vann högvinsten om 8 vinflaskor, så skulle vi dela den mellan oss.

Hans vann faktiskt högvinsten och höll sitt ord. Damen som håller i vinlotteriet, Berit, blev jättesur och ansåg att vi hade "fuskat". Själv hade Berit vunnit högvinsten månaden innan, tagit hem sina flaskor i godan ro och druckit upp dem efter eget behag. Varför hon lade sig vad Hans valde att göra med sin vinst fattar jag inte. Måste alla redovisa i efterhand vad man gjort med flaskorna? Om jag ger bort en flaska i present till en kollega, måste jag tala om det då, så att vi inte misstänks för att ha en pakt?

Idag, flera månader efter själva händelsen, drar hon upp det igen! Hur orkar hon? Inget liv?
Släpp måttbandet och kom in i matchen, människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0