Ärlig jobbansökan

Inspirerad av min väninna Sissi vill jag så klart inte vara sämre än hon och skriva ner hur en ärlig jobbansökan från mig skulle se ut.

Jag är klyftig och kan lära mig det allra mesta. Däremot är jag lat av naturen och är absolut beroende av deadlines för att få saker gjorda. Jag gör mina arbetsuppgifter i tid, men alltid på målsnöret. Jag blir snabbt uttråkad och hatar, absolut HATAR administration. Jag är en generalist av stora mått och gillar inte detaljer. Jag överlämnar gärna till andra människor som pottränats på fel sätt att sätta in saker i excelark och liknande. Jag är en kreativ problemlösare som har förmåga att se saker från andra hållet. Har svårt att acceptera motiveringen "Så har vi alltid gjort" när jag vill ändra något.

Jag är duktig på att få andra att arbeta men avskyr att bli ledd av någon jag anser vara inkompetent. Jag är allergisk mot floskler och affärsplaner utan substans. "Vi skall bli Sveriges bästa" är fullständigt innehållslöst. En vettig affärsidé är t.ex. H&Ms "Mode till lägsta pris". Jag är ingen säljartyp och kan inte ljuga eller försköna inför kunderna. Jag har dåligt tålamod med kunder som skäller ut mig det första de gör, utan att ens veta vem jag är. Jag blir förolämpad och arg om någon försöker lura mig eller underskattar min förmåga. Jag tror på konstruktiv kritik och blir vansinnig i miljöer där ingen någonsin säger som det är.

Jag jobbar gärna, men inte övertid om det inte är nödvändigt. Ett företag som har övertid inbyggt i sitt system är sjukt och bör anställa mer personal eller omstrukturera arbetet. Mitt liv har många fler beståndsdelar än arbetslivet.

Jag är oftast glad på jobbet och får andra att skratta, däremot får jag utslag av fjantiga policys om att "Vi skall prata till och inte om varandra" etc. På en arbetsplats med gott ledarskap behövs inte så'na förhållningsregler. Där tar ledarna tag i en grupp där det förekommer problem och skitsnack, och jo, ledarna känner visst till hur gruppen mår om de bara bryr sig tillräckligt för att ta en fika med personalen 1 gg per vecka.

Drömmer om att bli Kakel-Gudrun, men eftersom jag inte har råd att sadla om, så får det även fortsatt bli Kontors-Gudrun.

Hm, jag skulle nog anställa mig. Skrev jag förresten någonstans att jag har gott självförtroende? ;-)

Kommentarer
Postat av: Juonap

How can a person get info. on friends and family in p.a. and thank you for having this site .

2010-02-05 @ 10:42:23
URL: http://juonap.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0