Linman

Såg just att den nya, svenska filmen Storm filmats av min gamla skolkompis Linus. Av någon jättekonstig anledning kändes det så fantastiskt kul. På Linus hemsida kunde man maila till honom. Jag började författa ett mail, men fegade ur. Tänk om han inte alls skulle tycka att det var jättekul att höra från mig. Eller ännu värre; tänk om han inte minns mig hur mycket han än rotar i minnenas mörkaste vrår. Han är säkert en så'n kille som slängt skolkatalogerna vid nå'n flytt. Han kanske aldrig ens köpte dem. Jo förresten, han var jättekär först i Nicole och sedan i Anna. Klart att han ville ha foton av dem. Nu skiter han nog i det. Såg på vimmelbilder att han frotterar sig med Carolina Gynning och den där Elita. Han verkar vara polare med Bingo Rimér. Bingo...

Jag har i alla fall minnen av Linus. Han var fantastiskt söt och väldigt trevlig när vi gick i gymnasiet. Jag var lite förtjust i honom. Sissi gav mig en liten mjukisdjävul (som skulle föreställa mig då...) med bilder av någta utvalda puddingar liksom hängande i enhalskedja (märker att detta låter rejält stört...). Linus var i alla fall med bland dessa puddingar. Jag var dock medveten om mina begränsningar, så jag gjorde aldrig någon framstöt mot Linus.

Till att börja med var jag dessutom lite intresserad av hans bror, Simon, som räddat mig på en konsert när jag höll på att klämmas ihjäl av folkmassan. Detta intresse svalnade dock rätt fort, vilket var tur eftersom jag inte tror att hans hjältemod var något raggningsförsök, utan mest ett bevis på att han var en juste kille.

Linus blev väldigt sjuk också. Minns inte vad det var riktigt, men jag tror att det var hjärnhinneinflammation eller nå't. Han låg i koma i alla fall. Kanske är det en del i varför jag blev så glad över att se ett livstecken från honom. Visst är det kul att han blivit just filmfotograf, och tydligen en duktig sådan, men jag hade nog velat skriva en rad även om han jobbat på bank eller varit läkare. Han var ju Linman när jag gick i gymnasiet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0