En kolumn jag slapp skriva själv

Härligt när någon skriver vad man tänker.

Kommentarer
Postat av: SoP

Det är vad jag alltid sagt.. det är nåt fel på fruntimmer ! ;- )

2006-01-31 @ 00:16:17
URL: http://sisterofpain.blogg.se
Postat av: Anonym

Jaja, frys livet bara. Suck. Ha en massa sovmorgnar resten av livet men missa nasta steg. Det ar nog inte lika kul att fortfarande leva som en 30-aring nar man ar 50+. Det ar ett aventyr att ha kids! De utvecklar dig pa ALLA plan. Allt har ett pris, nagra sovmorgnar, lite damrattor i hornen, det ar det vart!

2006-01-31 @ 14:39:36
Postat av: Gudrun

Det handlar väl mer om att föräldrar i regel gör otroligt dålig reklam för föräldraskapet. Mycket snack om hur JOBBIGT det är och att de LÄNGTAR så efter att ÄNTLIGEN få göra något annat än att bara vara förälder. Frestar inte på något sätt.

Dessutom är det väl vars och ens ensak vad man prioriterar i livet. Det är precis den där sortens nedlåtande kommentarer från föräldrar som får mig att aldrig någonsin vilja ha barn. En lätt antydan om att jag är självisk och omogen för att jag inte tycker att föräldraskapet är livets mål. Jag är dessutom tydligen inte utvecklad som person för att jag inte har barn. Jag undrar jag vilka som är inkrökta, som inbillar sig att föräldraskapet är den enda sanna vägen till utveckling.

2006-01-31 @ 15:36:19
Postat av: Anonym

Illsknade du till?
Jag tror inte att du ar sjalvisk, omogen (bara lite nar du gor en bok om din hund ;-)) och outvecklad.
Jag menar det jag skriver. Barn tar dig till nasta niva. Du ar sakert mer mogen/osjalvisk/utvecklad an mig redan fran start men alla stravar vi val efter att vidareutvecklas?
Visst kan man valja att utvecklas pa annat vis men vissa saker missar man om man aldrig far barn... Du kommer aldrig att fa uppleva din kropp i en graviditet/forlossning. Du kommer aldrig att fa uppleva hur din kille blir pappa, Mamma blir mormor...bla bla bla
Att fa barn AR det storsta. Den karleken ar helt klart vart besvaret!
Och visst ar det var och ens ensak... Det ar bara som att jag har varit pa varldens absolut haftigaste semestertrip. Ja, sjalva resan var lite jobbig men sa spannande! Jag har lart mig massor, haft skitkul, mysigt, alskat... Klart att jag vill beratta for dig vad du kan fa uppleva bara du aker och hamtar en biljett...

2006-02-01 @ 13:37:47
Postat av: Gudrun

Jo, jag ilsknade till lite. Men det är OK nu ;-)

2006-02-01 @ 16:53:09
Postat av: SoP

Hm, vem vågar inte sätta ut ens en signatur ? Ja det är så synd om mig pga allt jag inte Får uppleva.. jag har valt att Slippa uppleva.. jaja..

2006-02-02 @ 04:02:05
URL: http://sisterofpain.blogg.se
Postat av: Boysmaria

I am really impressed!!

2007-12-21 @ 03:00:24
URL: http://boysmaria.blogspot.com
Postat av: Jotanja

Hello, any body here???

2009-07-09 @ 11:23:27
URL: http://jotanja.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0