Dagens tanter...

Finns det någon hemlig regel som säger att damer över 60 år inte behöver be om ursäkt? Idag satt jag i godan ro och läste min Metro på tunnelbanan. En dam, ca 60 år, skall sätta sig mitt emot mig och i denna process rammar hon min tidning fullständigt och jag får hennes väska upptryckt i ansiktet. Jag tittar förväntansfullt på damen och tänker att nu kommer ett litet ursäkta eller förlåt. Inte då. Med en min av "Jag har minsann krusat färdigt i livet", sätter hon sig oberört och börjar läsa sin tidning.
Jag avskyr, verkligen avskyr de där kärringarna. Det bästa är när man själv kanske råkat ramma en dams tidning med sin väska, säger artigt förlåt, och till svar får ett fräsande "Se dig för!"

Skärpning, dagens tanter!!!

Kommentarer
Postat av: Paulzainab

Hi, I have been here for several times now and thought to sign your guestbook. Very nice! Keep up the good work...

2008-10-24 @ 09:29:47
URL: http://www.enequist.dk/paulzainab

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0