Mental ålder

Hörde just en kollega säga "Jag känner mig inte som 62 år". Hur skall man känna sig när man är 62 år? Finns det någon mall för det? Känner nästa alla 62-åringar på samma sätt och i vilka avseenden då? Jag som är 33 år, bör jag känna mig på något särskilt sätt? Jag fattar ju att de menar att de känner sig unga och vitala i förhållande till sin ålder, men jag har ännu inte träffat någon över 40 år som säger att de känner sig precis som sin ålder, eller äldre. Då kan man kanske fråga sig om det inte är så att att känna sig som en 62-åring är att känna sig ganska vital och full av idéer för framtiden. 16-åringar känner sig i regel som 18-åringar, så då är väl det att känna sig som 16 år, eller... Jag vet inte. Nå't så'nt.

Kommentarer
Postat av: Olaadele

Great site! Lots of useful information!

2009-03-31 @ 09:16:29
URL: http://olaadele.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0