Ilsken?

Tittade in på en hemsida som ger råd till människor som vill börja med stand up comedy. Bland annat skulle man, för att få en bas för sitt scenmaterial, lista: saker som oroar mig, saker jag är rädd för och saker som gör mig arg. De två första kategorierna blev ungefär samma sak när jag kokat ner det. Jag oroar mig och är rädd för döden. Vet inte hur bra stå upp-material det blir av det... Saker som gör mig arg resulterade däremot i en lista som just nu ser ut så här:

- Beskäftiga småbarnsföräldrar
- Managementspråk
- "Goda råd", folk som lägger näsan i blöt
- "Smarta lösningar", genvägar blir senvägar
- Snäsiga läkare
- Golfare
- Gubbar som tar till argumentet "jag vet bäst för att jag är äldst" när andra argument tryter

Listan kan göras längre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0