Privatlivsduellen

Tydligen skall man delta i "privatslivsduellen" om man har en blogg, och jag är ju inte den som är den. Tänk förresten att hitta ett tillfälle att säga "Jag är den som är den, sirru". Nåja, nu kör vi.

Vem är du mest avundsjuk på nu och varför?

En familj jag läste om som seglar jorden runt. Två barn och två vuxna. Föräldrarna undervisar barnen och de sköter sin skolgång via internet. Svenssonliv och äventyr i ett. Bättre än kinderägg.

Tre hemliga önskningar, svara ärligt och privat

  1. Jag vill bli mindre förtjust i mat. Avskyr att behöva tänka efter innan jag glufsar i mig nå't gott och det finns ju så mycket gott...
  2. Jag vill bli av med mina allergier. Allergier suger.
  3. Jag vill hitta min plats där jag är som fisken i vattnet och kommer till min rätt.

Vad gjorde dina päron för största misstag?

De gifte sig. Det var ju bra för att jag och brorsan kom till, men för dem var det världens miss.

Säg en dålig sida hos din svärmor/svärfar

Svärmor har nästan inga dåliga sidor, hon är toppen. Skulle vara hennes antialkoholpredikningar då. Inte så kul att höra vid 33-års ålder.

Svärfar är lite väl kreativ ibland och råkar därför i klistret med t.ex. myndigheter.

Vad skäms du mest över hos dig själv?

Att jag är pladdrig och odiplomatisk och säger fel saker.

Vad är du mest mallig över hos dig själv?

Att jag är orädd.

Vilken är ditt livs största sorg?

Att jag inte längre kommer riktigt bra överens med någon som en gång stod mig väldigt nära.

Beskriv varför du är en stor bluff

Jag har lätt för att få ytlig kunskap att låta djuplodande. Många tror t.ex. att jag är vinexpert för att jag lärt in lite terminologi. Merlot, shiraz, cabernet, syltig, stallig och nya världen räcker långt för att göra ett proffsigt intryck. Jag köper ju bara det jag tycker är gott liksom. Inte krångligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0