Vad är det för fel på...

...människor som inte fattar att bara för att DE tycker nå't är kul, så betyder det inte att ALLA andra också tycker det. Råkade ut för det senast igår. "Jamen nu spelar vi badminton!". Det var tionde gången (minst) som förslaget kom. Efter att ha försökt på artigt vis att säga att jag inte hade lust var jag till slut tvungen att ta i med hårdhandskarna: "Nej, jag vill inte spela badminton. Jag tycker det är tråkigt." "Är du rädd för att prova något nytt?" kommer det då hånfullt. "Nej, jag HAR spela badminton tidigare, jag gillar det inte". "Jag skall lära dig!". Men är det fel på hörseln eller? "Nej, jag har spelat badminton många gånger. Jag tycker inte om det. Jag KAN spela badminton, men tycker inte det är kul. Att man har prövat något betyder inte att man sedan tycker att det är kul bara för att man har prövat, eller hur? Gillar du att virka grytlappar till exempel?" "Nä, men det är ju ingen sport" får jag till svar. Morrrrrr. Men jag slapp badminton i alla fall...

Kommentarer
Postat av: LXO

Men badminton.. Det som är så kul! ;)
/LXO

2005-07-06 @ 09:59:36
URL: http://lxo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0