Nalle Knutsson

Läste igår om att Nalle Knutsson vill adoptera en 30-årig indier.

http://expressen.se/index.jsp?a=308443 

Tricket handlar troligen om att få uppehållstillstånd för Sanjay utan allt för mycket krångel. Nu verkar det inte som att adoptionen går igenom, man är mycket restriktiv med adoption av vuxna. Jag har faktiskt kollat det där med vuxenadoption en gång (en kompis ville att jag skulle bli hans mamma och förse honom med färgkritor och mellanmål...). Det finns inga formella hinder i lagen, men man kan t.ex. inte adoptera någon som är ungefär lika gammal som man själv. Hela idén känns lite romarriket: "Jag har så'na odugliga söner. De bara festar och är inte intresserade av politik och krig. Skulle inte du Titus som är macho vilja ärva min titel?" Fast i Nalles fall är det kanske lite tvärt om: "Mina barn är inte alls intresserade av pälsbrämade caper och 80-talsfrisyrer. Skulle inte du Sanjay kunna ta över mitt vulgoimperium?"

Robert Aschberg kommenterar adoptionen idag i Expressen. Han är underbar när han vill... 

http://expressen.se/index.jsp?a=309171


Kommentarer
Postat av: Nalle Knutsson

Om man vill kasta skit gör det då på dig själv. Jag har varit Sanjays fadder i 30 år. Sanjay är gift har vacker fru Raki två små pojkar 5 och 6 år Solet och Soret. Är bosatt i Indien och vill bod där, varför adoptera jo därför att han ska få samma rättigheter som mina egna barn.
Så du "Gudrun kasta och skriv om din egen skit. Sluta kasta din skit när du inte vet ett djävla dugg ditt ashol. Nalle Knutsson

2006-04-15 @ 16:20:56
Postat av: Gudrun

Ja du Nalle, jag har i alla fall inte kallat dig för ashol (vilket jag antar skall föreställa samma sak som asshole). Håll dig till svenska i fortsättningen. Kalla mig för rövhål om det känns bättre för dig då.

Ett tips är att inte ta dig själv på så stort allvar. Livet blir lättare då.

Hälsningar,
En som prövat

2006-04-28 @ 10:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0