Sängsafari

Jag och sambon håller på att göra sovrummet till ett safarirum. Här är vår nya tapet.
Palmtapet

Alla väljer vitt och ek i inredningen. FEGISAR, säger jag. Det kan väl vilken idiot som helst inreda i vitt och ek.  Det är först när man blandar färger och mönster som det blir en utmaning. Folk verkar heller inte fatta att det går att vara ironisk med inredning. Vi funderar på att ha en så'n där vulgär fläktlampa i safarirummet. Snyggt är det ju inte precis, även om jag en gång för mycket länge sedan hade en pojkvän som på fullt allvar hade en så'n i sovrummet. 

Sambon har också lyckats få tag på ett noshörningshuvud i plysch som kommer att hänga som en stolt trofé på väggen. Har försökt hitta riktiga jattroféer, men jag tror att svenska importlagar sätter stopp. Däremot blir det ev. en kohud med zebratryck på sikt.
Zebra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0