Avstjälpningsplats för f.d. elevrådsordförande?

Jag börjar undra om vår bostadsrättsförening till 80% består av gamla avdankade elevrådsordförande. Igår stod jag och sambon i tvättstugan och hängde tvätt. Då kom husets häxa, Gun, och stack in huvudet. "Jasså det är NI som tvättar!" ropade hon i anklagande tonfall. "Eh, ja?" svarade jag. "Ni har inte skrivit upp er!" sade hon lika anklagande. Jag gick ut och kollade. Jag hade i hastigheten skrivt på onsdag förra veckan, men när jag tittade på samma pass den här veckan, så var det tomt. "Ingen annan har ju skrivit upp sig, så det är väl ingen skada skedd?" sade jag. Passet slutade Kl 19.00 och detta var kl 18.55, så gjort var liksom gjort. "Man måste skriva upp sig, utifall det händer något" sade Gun då, fortfarande med strängt tonfall och med blicken stint fäst i mina ögon. Jag orkade inte ens rota i vad det var hon syftade på. Det handlade knappast om att kontakata oss om något tråkigt hänt med vår tvätt, utan snarare om att veta vem man skall skvallra om i trapphuset sedan; "Anderssons, de städar aldrig efter sig i tvättstugan. När jag öppnade tvättmedelsfacket var det FULLT av gamla pulverrester". Gun frågade surt om vi städat. Jag tyckte inte det var någon idé att mörka, så jag sade som det var, att vi inte hunnit det än. Då sade hon att hon skulle komma tillbaka senare. Tanten kunde alltså inte lägga i sin tvätt i tvättmaskinen om vi inte hade städat tvättstugan.

Vår förening är nedlusad med dessa männisor som inte har nå't bättre för sig än att sätta upp lappar som "Nu har någon slängt en blomkruka i sopnedkastet IGEN!", "Stäng porten ordentligt, tänk på inbrottsrisken" eller "Elda inte i öppna spisen efter kl 22.00". Vi är suktade att sätta upp en lapp som lyder "För allas trevnad, sluta sätt upp lappar i trappuppgången. Det är mycket störande för grannarna". Det vore kul, men det går tyvärr inte. I vårt hus ser Storebror allt. De skulle veta att det var vi. De ser och hör allt, de avdankade från elevrådet...

Kommentarer
Postat av: Tania

Fast ideen var skoj :)

2006-10-14 @ 04:11:42
URL: http://FruHattUnderJorden.blogg.se/
Postat av: Anders Törnkvist

Jag förstår inte kopplingen till före detta elevrådsordföranden. Kanske du skulle kunna utveckla lite?

2008-02-08 @ 14:45:51
URL: http://anderstornkvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0