Pest eller kolera

Käkade sushi till lunch idag. Sushi måste innehålla knark. Första gångerna man äter sushi smakar det gammalt tran och rengöringsmedel. Efter typ tredje gången är man fast och MÅSTE ha sushi med jämna mellanrum.

En dam som stod efter mig beställde en liten sushi. Vem f-n blir mätt på en LITEN sushi? De som beställer det måste göra det bara för syns skull. De skickar säkert ut en löpare senare för att köpa en till, i smyg.

På sushistället erbjöd de tidningar att läsa. Toppen tyckte jag som skulle äta ensam, tills jag fick se vilka tidningar som fanns; Amelia eller Tara. Vilken jäkla mög! Krystad girl power i glättig förpackning. "Livet börjar efter 50" och andra floskler. Jag tog en Amelia i brist på annat. Bläddrade igenom frisyrspecial, karriärspecial och snabba middagsrecept. Vid rubriken "Köp Deepak Chopras yogamatta" kroknade jag. Att stirra in i en vit betongvägg resten av luchen framstod som ett vettigare alternativ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0