Bonjour tristesse!

Jag måste agera NU! Äntligen är det vetenskapligt (?) bevisat att tråkiga jobb skadar hälsan allvarligt. Problemet är bara att jag inte vet riktigt vad jag skall byta till. Funderar på att investera i boken "I could do anything, if  I only knew what it was".
Jag har ju startat ett parallellspår i livet genom att börja med stand up comedy, men jag har en stark känsla av att det kan dröja innan TV 4 desperat står och knackar på min dörr och bönar och ber mig att delta i Parlamentet.
Undersökte faktiskt en gång möjligheten att bli plattsättarlärling. Tydligen tjänar man inga pengar alls, eller i alla fall inte så mycket att man kan leva på sin lön under det första året, vilket ju inte känns som ett alternativ. Såg annars framför mig hur jag skulle glida omkring i hängselbyxor med massa fickor och isydd vaddering på knäna i en Renault Kangoo. Kakel-Gudrun.

Kommentarer
Postat av: F(iluren)

Prova att bli rörmockare - de tjänar grova pengar har jag erfarit här hemma. Inte minst debiterad timpenning á 500 kronor x 2 för att installera en vv-beredare + framkörning, låt vara att de är anställda i en firma men ändock.

Låt oss jämföra med en läkare eller en advokat som också tjänar grova pengar så är det ju det där med utbildning. Så här i mogen ålder runt 35 lockar det inte med 5 års studier och praktik för att bli Dr eller Adv.

Då är det här mer lockande i så fall.

http://www.ytc.se/

Tre terminer är mindre är 10 terminer och ger möjlighet till att tjäna eventuella extrapengar under tiden :O

2006-06-09 @ 22:16:31
Postat av: Gudrun

Onekligen lockande... El-Gudrun... Blir konstigt på spanska, men annars OK. Kan fortfarande glida runt i Kangoon i hängselbyxor.

2006-06-12 @ 12:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0