Kristna fanatiker, skaffa ett liv!

Jag blir så förbannad. År 2006 skall man behöva läsa om förföljelse av homosexuella. Denna gång är det Magnus Carlsson och hans nyblivna man som är på tapeten. Ni som i religionens namn hotar folk. Jag tycker ni skall läsa Bibeln och i synnerhet Nya Testamentet ett varv till. Där finns betydligt mer centrala grejor ni kan fokusera på. Kärleken till nästan, vore inte det nå't?

Dessutom, det där att utredningen lagts ner pga att hoten bestod i bibelcitat, det var väl korkat. Innebär det att om jag kan hitta en rad i Bibeln där det står: "Jag skall döda dig", så är det OK att skicka till någon bara jag kan ange var i Bibeln det står?

Jösses!

Kommentarer
Postat av: SoP

Jag förstår aldrig nånting om vad religioner pysslar med.. Jag menar Kristen.. " du ska icke dräpa"-- tycker de flesta missar det i Guds namn. Men hur kan man hata kärlek mellan människor ? Är det Något, som är skruvat, så är det sådant "hatande"-

2006-02-02 @ 04:04:33
URL: http://sisterofpain.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0