Veckans urladdning

Jag är skitförbannad på två personer, var av en jag aldrig ens träffat.

Jag ingår i en community på nätet där det finns en snubbe som är grymt irriterande. Jag är visserligen inte ensm om att tycka att denne man är en smärta i nacken men på allt elände verkar det som att han riktat in sig på att hacka på just mig. Det spelar ingen roll vad jag skriver så är han där och petar. Idag skulle han "ta en paus" från communityn för att han inte tyckte att jag behandlade honom med respekt (dvs inte hade samma åsikt som han). En "paus" i hans värld är typ 3 timmar, eftersom han sprutar ur sig inlägg hela tiden. Man skulle kunna tro att han har spökskrivare. På sista tiden har jag börjat undra om han är nära härdsmälta. Han gläfser som en terrier för att sedan plötsligt bli "kränkt" och ta en "paus". Aummmm, mediterar, aummmm han finns knappt på riktigt, aummmm han är bara en seriefigur på nätet. 

Det andra föremålet för mitt agg har jag på alldeles för nära håll. En brutta på jobbet som sprider sitt gift, baktalar mig inför cheferna och är allmänt arrogant. Varför lägger man tid på att motarbeta sina kollegor? Jag har aldrig fattat det. Även om hon nu tycker att jag är en idiot, varför låter hon mig inte bara vara? Om jag ogillar någon så undviker jag bara den personen i största möjliga mån. Varför finner hon nöje i att försöka sinka mig? Hennes arbetsliv kan ju näppeligen bli lättare av att hon sätter käppar i hjulen för mig.

Ta mig härifrån, linda in mig i rosa bomull och servera mig champagne! Jag behöver det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0